Duit Baru Malaysia Menjelang Tahun 2012 ;)

Bila dah menjelang tahun baru semua nya dah baru .
Semua dah mula menjalani transformasi .
Termasuk Pihak Bank Negara Kita yg baru-baru mengisyhtiharkan akan mengeluarkan Wang Kertas Dan Wang Syiling terbaru pada tahun 2012 . 
Mulai Julai 2012, Bank Negara Malaysia (BNM) akan mengeluarkan wang kertas baru yang mempunyai note RM1, RM5, RM10, RM20, RM50 dan RM100. BNM juga dalam masa yang sama akan mengeluarkan duit Syiling baru.

Gambar di atas menunjukkan Kakitangan Bank Negara, Nor Aimah Mohd Nor,32, menunjukkan Note baru Ringgit Malaysia yang akan di keluarkan pada Julai tahun depan . Menarik bukan warna-warna duit kertas tu ? hehe 

okay-okay . ZOOM disini .  Duit RM20 dah kembali ! Hahai ~ 
Selepas 16 tahun wang kertas RM20 diguna semula oleh Bank Negara Malaysia.
Ia merupakan sebahagian daripada siri wang kertas dan duit syiling terbaru yang bakal memasuki edarannya pada awal tahun depan.
“Pengenalan semula wang kertas RM20 dalam siri matawang baru ini penting kerana ia berfungsi sebagai perantara yang menghubungkan jurang nilai antara RM0 dan RM50. Ini akan memudahkan pengguna membuat bayaran,” katanya dalam satu kenyataan kepada The Star pada Rabu.
Wang kertas RM20 telah lama diperkenalkan sejak siri kedua pada tahun 1982 dan telah dihentikan pengeluarannya pada 1995.
Rekaannya menonjolkan hiasan tradisional Malaysia dan gambar ibu pejabat Bank Negara di muka bertentangannya.


Aku dapat sumber yg katanya duit syiling BARU ni sama dengan bendera ISRAEL . Mungkin kebetulan sahaja kot . Tak berani cakap banyak . Karang aku kne saman plak .Nak tgok bukti ? okay aku tunjuk .

P/S : A ku anggap benda ni semua hanyalah kebetulan . Tapi bagi aku orang-orang yg bertanggunjawab kena lah peka kan dengan benda yg agak sensitif macam ni . Okay Teettt ~ 
Tutup cerita !


Cantik - cantik kan duit ni semua ? Aku suka bau duit walaupun mak aku selalu cakap tak bagus cium duit ni  . 
 
<---Okaylah . Penat aku menaip ni --->
Tolong ye Tolong .
Tolong Aku !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dah baca entry ni mitak tolong click NUFFNANG ye ;)
TERIMA KASIH DEAR



MORE INFO ? CLICK SINI DAN SINI :)





2 comments:

purplelicios said...

tak suka duit baru syilin...mesti ke nk sme dgn luar ngara??dok warna emas lah..eee pape je..suka yg sekarang ni ha..lagi2 rm5 plastik gitu

eyra said...

haah . betol-betool . nak sama dgn bendera israel plak tu . cuba lah peka sikit kan . haih .

 
♥ 100% Oficially Nurul Farhanah efendi